2017. szeptember 29., péntek

Őszi dekor az újrahasznosítás jegyében

AZ újrahasznosítás alatt azt értem, amikor valami régi, használt dologból még valami értelmeset alkothatok, így esett a választásom idén régi anyagokra, amikor  őszi dekorációnakvalókat kerestem.

Textil csillagtököt már régebben is készítettem, most viszont volt alkalmam kikísérletezni azokat a méreteket, amelyek nekem legjobban megfelelnek. 
A képek között két sablont is találtok, egy kisebb és egy nagyobbat, ezeket is még bátran csökkenthetitek, illetve növelhetitek.


Amire szükségünk lesz: anyagok (én egy turis inget használtam), olló, tű, cérna, kenderzsinór
Töltelék: régebbi párnából tömőanyag, rizs.



Sablon: kinyomtathatjátok a képek közül, illetve magatok is felrajzolhatjátok: az enyém teljes hossza 16 cm volt, a legszélesebb része 7 cm. Ebből kb. egy 8 cm magas és 16 cm átmérőjű csillagtök lesz. 
(A méretek arányosan növelhetőek vagy csökkenthetőek, attól függően milyen nagy tököcskéket szeretnénk)




A hat darab kiszabott formánkat az oldalai mentén összevarrjuk, majd hat szálból összecsomózott kenderzsinórt húzunk bele, amit az alján jól összekötünk.



Extra tipp: a varrás mentén az ívek akkor lesznek szépek, ha a visszáján bevagdossuk. 


A hat szál kenderzsinórt a végein összecsomóztam, úgy húztam a kifordított tök hasába. 


Jöhet a töltelék, én ehhez rizst és egy régebbi párnából kibontott tölteléket használtam. Az aljára kerüljön a rizs a biztos tartás érdekében, majd amennyire csak tudjuk, tömjük ki a puha tömőanyaggal. A telején levő nyílást varrjuk össze.



Ha megvagyunk, fordítsuk meg, és az aljából kilógó kenderzsinórokat jól húzzuk meg és kössük össze a tök „cikkeinek” közepén. 



A szár és a kacsok: két szálat meghagyunk a kacsok számára, ezeket sodorjuk szét, a maradék 4 szálat kötözzük összek (két dupla szálat) a szár kialakításához. Az elkészült csillagtököt tetszés szerint díszíthetjük szalagokkal, csipkékkel. 







Az enyém elég natúr maradt :)

Kellemes alkotást!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése