2018. szeptember 25., kedd

Társasházi előkert-gondok...

Amikor  blogot kezdtem írni, kifejezetten belső terek inspiráltak, ezért is lett a blog címe "Tető alatt". Minden ami tető alá kerül, a szabad ég alatti dolgok, mint terasz, kert, nem igazán voltak eddig témák a blogon.

De eljött ez a nap is, amikor meguntam, hogy a környezetem olyan, amilyen, és bizony itt is be kell vetnem minden tudásomat, ha nem akarom tovább nézni, amit eddig néztem.

A történethez hozzátartozik, hogy idén nyáron adták át a hőszigetelt lakótömbünket. A felújítás alatt nagyon sokszor morcoskodva tértem haza, amit itt most nem részleteznék. Elég annyi, hogya munkák befejezte után alig vártam hogy minden tokkal-vonóval eltűnjön.

Aztán eljött a nap, amikor azt láttam, pár zsák homokot kaparnak szét az eltakaríthatatlan építési törmeléken. De még ekkor sem szólt senki, mindenki már alig várta, hogy vége legyen a hőszigetelésnek.

Egy-két hét után viszont elkezdett nőni a gaz. És hagytuk! Ez főleg a mi bejáratunkat és az előző bejáratot érintette, ugyanis előttünk van a két legnagyobb szabad terület. Ez bejáratonként, a bejárat mindkét oldalán egy 5.20 x 5.80 m-es területet jelent. Mindez kétszer!

Hagytuk, hogy térdig érjen.... Akkor elégeltem meg, és egy koraeste, (ami nem volt a legjobb választás, mert nagyon hamar ránk sötétedett), neki álltam kézzel kihúzni a térdig érő gazt. És láss csodát: 20 percen belül 4 szomszédom jött le segíteni, a kétszer több mint 25 nm-es területet egy óra alatt kipucoltuk!

Most kb. így néz ki:





Akkor hirtelen kétoldali szegélyként ültettünk bele egy kis "büdöske" virágot, amely neve hivatalosan: bársonyvirág! Valamint később került még ide páfrány, és pár szál hibiszkusz amit a barátnőmtől kaptam.

Most érett meg bennem a gondolat, hogy ezt szépen, tervezetten is meg lehet csinálni. Egyik oldalon  már az egyik kedves szomszédunk szisztematikusan elkezdte beültetni a területet, virágszegélyt akaított ki, és telepített két sor levendulát.



Tudom, hogy a legjobb egy szakszerű kerttervezés lenne, de amennyire nem találni erre (sem) szakembert, mire mindent elolvasok, utánnanézek, utánnajárok, megtervezem, beültetem, sok idő fog eltelni, így most megteszem a legtöbbet, amit tehetek.

A terveim a következőek:

- földdel feltölteni kicsit a  területet, mert ugye a régi földet betakarták pici homokkal, alig tudunk leásni, és valamibe ültetni
- megoldani, hogy a gaz ne terjedjen - mivel az első bejárat eddig még kevésbé aktív, beszélni szeretnék az ottani házmesterrel, van e elképzelésük az előkert rendezéséről, mert minden munka hiábavaló lesz, ha hagyják elburjánzani a területüket.

Itt látható, hogy a szomszéd bejárat előtt, max. kétszer lekaszálták a gyomot amikor már majdnem combközépig ért, most újra így néz ki:



- levendulát mindenképpen szeretnék, főleg így, hogy a másik oldalon már került néhány tő beültetésre.
- terülő növényzetre is szükség van, mely védené a területet a gazosodástól.
- virágzó bokrok, melyek egész nyáron virágzanak
- virágszegély, ez majd épp ami szezonálisan virágzanak. - ezt még jól ki kell találnom.

Készítettem pár fotót a háztömbünk melletti járdáról ahol közlekedünk, végigjártam hol milyen  előkertek vannak, majd egy utcával feljebb is körbenéztem, ott hogyan oldották meg a bejárat előtti területet.

Ez a mi tömbünkben a távolabbi bejáratok körüli kertek:
Jóval kisebbek, mint ami előttünk van :)







Ezt egy utcával feljebb fotóztam, nekem nagyon tetszik, ahogy a zöld beborítja a meredek falat:



Ez pedig a házunk előtt járda másik oldala, a város gondozza. Erre kapacitása a lakóknak nem nagyon van, a város dolgozói időnként lekaszálják. Ezen is lenne még munka bőven.




 Ez az utacska a szőlőskertek alatt vezet a domboldalban, régen nagyon sokat jártam erre futni.


Ez pedig a házunk, a felsőbb utcából nézve. Az eréklyem a túloldalon, pazar kilátással.



Sok mindent próbálok szem előtt tartani, körbejártam, ki hol mit ültetett, próbáltam inspirálódni, ötleteket lesni, de nem sok sikerrel jártam. Általában a többi lakó is ugyanebben a cipőben jár, hőszigetelés előtt, vagy után vannak, és még nem jutottak odáig, hogy a kertet szépítenék.
Viszont beköszöntött az ősz, most van ideje az ültetlésnek, illetve még tavasszal, de a területet látva, jó nagy munka lesz ez, jobb ha még idén belekezdek!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése