2016. augusztus 7., vasárnap

A háromezer éves titok

Emlékeztek arra a legendára, miszerint egy kínai császárné egyszer véletlenül beleejtett a forró teájába egy selyemgubót, ami a hőtől meglágyult, és hosszú, finom szálat eresztett? Nem tudom, hogy ennek a véletlennek köszönhetően indult-e világhódító útjára a hernyóselyem, de Kína ma is a legnagyobb selyemtermelő ország és a selyemkelme készítésének titkát 3000 évig őrizték :)

A legnemesebb, legfinomabb és legtartósabb természetes alapanyag, imádom!
Sálakból már egész szép kis állományt gyűjtöttem össze, ennek egy részét most továbbgondoltam.
Egyedi, kézzel festett selyemsálból készítettem párnahuzatot. Az elejét kicsit kimerevítettem bevaslható közbéléssel, a szélét finom kis paszpól szalaggal díszítettem.
Háta egy fehér, finom kis indiai pamutanyag.



Azt hiszem, ez eddigi legkedvesebb munkám, habár nagyon sokáig készült. Az is időbe telt, mire kiokoskodtam, hogyan tudom olyan állapotba hozni, hogy magabiztosan a varrógép alá tehetem, Sokat segített, hogy a széleibe közbélést vasaltam, majd kézzel varrtam bele a paszpólt. Miután mindkét oldalát összeférceltem, aztán került a varrógép alá.

A sál, amelyből a párnahuzatot varrtam, egy selyemfestő kreatív foglalkozáson készült.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése